donderdag 5 mei 2016

quinoa look 'brood' - Quinoa garlic bread

Deze zag ik gisteren op pinterest voorbij komen en vandaag probeerde ik het recept reeds uit. Lekker en gemakkelijk!

Yesterday I saw the recipe on pinterest and already today I tried out. Easy and Tasty. For English readers: Here's the link to the original page. 

Ingrediënten:
- 80g quinoa
- Olijfolie
- Water
- 2 eieren
- 1 teentje knoflook
- halve eetlepel oregano
- halve eetlepel basilicum
- 8 gr bakpoeder (in mijn geval een half zakje)
- gemalen kaas. Ik gebruikte Parmezaanse kaas. In het originele recept werd mozarella gebruikt. De hoeveelheid voegde ik toe op zicht. Ik geloof 2a3 goed volle eetlepels voor in de quinoa en daarna nog een hoeveelheid voor er over te strooien.

Bereiding:
- quinoa even laten bakken in 1eetlepel olijfolie: 6 min
- daarna koken in water zoals aangegeven staat op de verpakking (bij mij 8 min, 150ml water voor 100gr quinoa)
- nog even op het vuur laten staan om zoveel mogelijk water te laten verdampen
- dan even laten afkoelen
- beetje gemalen kaas mengen onder de quinoa. Ik gebruikte parmezaanse kaas omdat ik die graag eet, geeft veel smaak en was toevallig ook de enige kaas die ik liggen had.
- ondertussen oven verwarmen op 220°C
- eimengsel maken: 2 eieren, basilicum, oregano, teentje geperste knoflook, half zakje bakpoeder en een eetlepel olijfolie mengen
- eimengsel en quinoa-kaasmengsel samenvoegen en roeren
- alles uitspreiden op een bakpapier en 15-20minuten in de oven zetten (beetje afhankelijk van hoe dik je hem maakt). Als de randjes mooi bruin beginnen worden is het klaar
- uit de oven halen, geraspte kaas overstrooien en nog 5 minuten in de oven zetten
- even laten afkoelen, maar niet te lang, want het is het lekkerste wanneer het nog wat warm is.

Later her opwarmen is geen probleem, gewoon terug even in de oven zetten.
Wij aten het met in reepjes gesneden met een beetje ketchup als tussendoortje. Een eigen dipsausje maken zou natuurlijk nog beter zijn.

Het recept kan ook als pizzabodem gebruikt worden. Nadien gewoon beleggen met waar je zin in hebt en nog even terug de oven in.



De foto kon zeker beter, maar dit is real life fotografie, zoals het er in de meeste huiskamers uitziet. Het lijkt er misschien een beetje flets uitzien (op de foto dan) maar is het zeker niet! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten