zaterdag 22 oktober 2016

Pompoenlasagna

De pompoenenoogst uit de moestuin was dit jaar groot. Ik ging dus op zoek naar enkele nieuwe receptjes. Als basis gebruikte ik dit recept van AH, maar ik voegde er nog enkele groenten aan toe. Eigenlijk zou ik de titel dan beter veranderen in groentelasagna met pompoen, achja.

Ingrediënten:
- 1 rode paprika
- 600gr (butternut)pompoen
- 1 aubergine
- 1 courgette (geen al te grote)
- +/- 500gr tomatensaus
- lasagnevellen
- handvol pijnboompitten
- 250gr ricotta (=1 doosje)
- 50 gr Grana Padano
- olijfolie

To Do:
1/ Verwarm de oven voor op 180°C
2/ Snij de paprika en courgette en bak in wat olijfolie.
3/ Snij de pompoen en aubergine in blokjes en bak een 3tal minuutjes mee met de paprika.
4/ Voeg de (zelfgemaakte) tomatensaus toe aan de de groenten en laat nog ongeveer 5 minuten koken.
5/ Doe er ongeveer de helft van de ricotta bij en kruid met peper en zout
6/ Vet de ovenschaal in met wat olie en leg telkens een laagje tomatensaus en wissel telkens af met een laag lasagnebladen. Eindig met een laag tomatensaus en schep daar de ricotta over. Bestrooi met Grana Padano, pijnboompitten en basilicum
7/ Bak 30min in de oven.

Tip: ik kook de lasagnevellen altijd even voor want anders zijn ze toch vaak nog wat taai (je kan ze eventueel laten meekoken in de tomatensaus.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten