vrijdag 18 november 2016

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Vandaag toon ik jullie opnieuw een project waarvan de tijd tussen idee en uitwerking zeker een jaar duurde. Het lijkt wel alsof ik veel onafgewerkte knutselwerkjes heb liggen. En helaas, ja dat is zo.
Maar goed 't is uiteindelijk afgewerkt.

In de hall was er nog een lege muur en het leek me wel leuk om er een grote spiegel te hangen, niet om de ruimte optisch te vergroten, maar om nog een laatste blik te kunnen werpen op mezelf alvorens de deur uit te gaan. Neen, ik zou mezelf niet ijdel noemen, maar sinds er hier een kleuter rondloopt, ben ik al meer dan eens op het werk verschenen met een beplekte broek of top zonder dat ik dat gezien had.
Zo groeide het idee om verder te werken in het zwart-wit-goud thema. Telkens ik ergens een mooie gouden kader zag voor een schappelijke prijs (kringloop, ikea, ...) schafte ik me deze aan. Initieel dacht ik spiegels op maat te laten snijden, maar dat ging me wat te duur uitkomen. Ik zocht dan ook lang naar een waardig alternatief (bedoeling was wel om een scherp spiegelbeeld te creëren maar de meeste opties bleken een eerder wazig beeld te geven).
  

In de lokale do-it-yourself winkel vond ik uiteindelijk de geschikte folie. Ik selecteerde de eerder gekochte kaders waar een glas in zat (want daar had ik niet opgelet bij de aankoop) en ging aan de slag met de folie. Nadat ik een eerste rol helemaal verprutste besloot ik de handleiding te lezen. Terug naar de winkel voor een nieuwe rol. Enfin om een lang verhaal kort te maken, ik heb zeker 4 rollen nodig gehad want het was absoluut niet evident om de folie aan te brengen (lees dus zeker de handleiding) en hier en daar zie je nog wel een klein defautje in de spiegels, maar ja het blijft zelfgemaakt hé. Ohja, moest je ooit ook aan dit project beginnen en dezelfde folie kopen: het benodigde materiaal (cutter en scraper) zit in de doos (helaas had ik dat ook pas door bij de laatste rol...)
1 spiegel is toch wat wazig, maar dat komt omdat het glas waar ik de folie op aanbracht zo was en dat heb ik te laat gezien.

Ohja als er iemand tips heeft om mijn appelsienenstruikje terug wat meer leven in te blazen, zijn die steeds welkom ('t is een erfstuk van mijn oma, maar hij heeft al betere tijden gekend en die zou ik graag terughalen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten