zaterdag 6 augustus 2016

De poppenpamper

Met het allerlaatste restje roze stof wou ik nog een pamper maken voor de pop van Juliette. Ik knipte het patroon uit van http://onelittleproject.com/how-to-make-cloth-diapers-for-a-baby-doll/ en gebruikte de tutorial van http://www.skiptomylou.org/how-to-make-a-diaper-for-a-childs-doll/ .
Ik had net niet genoeg van het roze stofje en maakte het dus wat groter door er nog een restje badstof aan vast te stikken. Voor de binnenkant van de pamper gebruikte ik ook badstof.


De beschrijving gaf aan om het papieren patroon eens uit te proberen op de pop om na te kijken of de maat goed zat. Deze stap sloeg ik over omdat ik op zicht dacht dat het zeker groot genoeg zou zijn, maar ik had het toch beter eens gepast. De pamper was net te klein voor de pop. Na een nachtje slapen bedacht ik hiervoor een oplossing. Ik zocht 2 bijpassende, vrij grote knopen en 2 haarelastiekjes. De knopen naaide ik vast aan de voorkant en de rekkertjes bevestigde ik aan de achterkant van de pamper (een paar keer goed heen en weer stikken zodat het zeker goed vasthangt) Door dit systeem zit er wat speling op en kunnen ook grotere poppen de pamper aan. Voor toekomstige poppenpampers denk ik ook dit systeem te gaan gebruiken, veel eenvoudiger dan velcro. Ik ga dan wel de rekkertjes onmiddellijk mee stikken.
Er zijn ook nog 2 poepdoekjes bij. Ik gebruikte 2 rechthoekjes van 7op5cm maar het is iets op het kleinste en ook nogal aan de dikke kant met de badstof aan de andere kant.



En mijn poppenmoedertje, die zag dat het goed was.
Ohja vergeet niet om goed te kijken wanneer je je patroon op de stof legt. Ik wou dat de print op de stof aan de voorkant van de pamper niet ondersteboven lag dus je moet goed kijken hoe je het legt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten