vrijdag 30 september 2016

Een fotokader en stof ...

Met stof kan je ook heel veel leuke dingen doen zonder dat je een naaimachine nodig hebt. Dit is opnieuw een gemakkelijk en snel klaar project. Er lagen hier al een hele tijd wat afgeprinte foto's klaar om een plaatsje aan de muur te veroveren. Maar ik wou een systeem waarbij ik gemakkelijk de foto's eens kan veranderen door recentere.

Meer dan een kader, wat stof, een schaar, een lat, plakband, beetje touw en wasknijpers heb je niet nodig.
De kader en de stof kocht ik voor een appel en een ei in de kringloopwinkel en vind ik persoonlijk wel mooi passen.
Knip de stof een beetje groter dan de omtrek, vouw de randen om een kleef ze vast. Ik gebruikte hiervoor gewone plakband. Een nietjes machine was waarschijnlijk steviger geweest maar ik wou natuurlijk mijn idee onmiddellijk uitvoeren en kon op dat moment niet onmiddellijk naar de doe-het-zelf. En tot op heden blijft het allemaal mooi zitten.
 De lat gebruikte ik enkel om de kader in gelijke delen onder te verdelen om het touw vast te kleven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten