vrijdag 30 maart 2018

2 freaky speelgoed opruimtips, een gepimpte brooddoos en andere stickers

Laat ik beginnen met de opruimtips. Iedere avond wordt al het speelgoed hier opgeruimd. Vaak ook al tussendoor als er iets anders uit de kast gehaald wordt, want ik heb er een hekel aan dat alles rondslingert en overal wat ligt. Bovendien vind ik het minder werk als je het iedere avond bijhoudt want je moet niet van 5 verschillende puzzels alle bijhorende stukjes beginnen zoeken. Misschien ben ik wel een beetje freaky op dat vlak want ik tel zelfs alle duplo blokjes na, maar ik denk dat dat voorkomt uit een soort kindertrauma waarbij we thuis zo goed als geen enkel compleet speelgoed hadden. Er ontbrak altijd wel een pionnetje of een bouwsteen. Mijn broers lach(t)en er vaak mee maar ik kan toch wel zeggen dat wij tot nu toe zo goed als geen onvolledig speelgoed hebben.


Het printbaar en afwasbaar sticker papier van bij Feeerieke is perfect voor mijn eerste opruimtip. Het is printbaar stickerpapier waarbij je een soort lamineerlaag op je sticker aanbrengt zodat die glanst en watervast wordt. En dat biedt natuurlijk heel wat mogelijkheden.



























Om het voor de verschillende duplo sets iets makkelijker te maken om na te kijken of ze volledig zijn, printte ik een foto af van de doos inclusief inhoudsoverzicht per set. Deze kleefde ik op het deksel van de doos waar alle duplo in zit en zo valt snel te controleren of alles compleet is. De duplostenen worden hier trouwens af en toe eens in de wasmachine gestoken zodat ze terug proper zijn en aangezien de stickers afwasbaar zijn, kan ook de doos gemakkelijk gekuist worden.

De boekjes van duplo, playmobil, ... en dergelijke zijn ook zo van die dingen die je vaak niet vindt wanneer je ze nodig hebt. Ofwel zitten ze helemaal verfrommeld en gescheurd in de doos. Wij steken nu dus alle boekjes in een bestekmapje in 'ne klasseur'. Altijd direct bij de hand wanneer we iets
zoeken en dat is meteen ook de tweede tip.

Verder bestickerde ik een brooddoos en fruitpotjes. Ik liet Juliette een mooie tekening maken voor Mathias. Nam er een foto van, printte deze uit via het silhouette cameo programma en knipte uit. Ik had verwacht dat de kleuren op de tekening intenser zouden worden door de afbeelding te verkleinen, maar dat was natuurlijk niet het geval. Dus besloot ik om voor de fruitpotjes, Juliette gewoon met een stift rechtstreeks op het stickerpapier te laten tekenen en dat vind ik persoonlijk beter gelukt, dus mijn tip is hier om zeker voldoende kleur te gebruiken als je een tekening wil printen.














 

Juliette mocht de brooddoos even uittesten.





Zoals je hier kan lezen worden de bestickerde voorwerpen gewoon mee in de vaatwasser gestoken. Ik heb het nog niet voldoende kunnen uittesten omdat ik de stickers nog maar net maakte, maar het is wel handig natuurlijk.


 De "wereldkaart"werd vakkundig in 2 geknipt.

Tot slot zocht mijn luie ik op het internet naar stickers die reeds klaar waren om te printen. Zo kwam ik op deze website. Ik maakte er een silhouette bestand van met print en cut dat je kan terugvinden in de facebookgroep Silhouettebloggers België.

Staan nog op mijn planning:
- labels voor op voorraadpotten
- labels voor op de zelfgemaakte confituur (die ik eerst nog zelf moet maken)
- nieuwe stickers voor oud speelgoed. Af en toe komt er oud/tweedehands speelgoed binnen maar vaak zijn de stickers er op beschadigd. Zo ook op onze fisher price garage waarvoor ik dus een nieuwe set stickers wil proberen maken.
- geboortecadeau's
- stickers om onze regenlaarzen mee te pimpen
en voor wie nog inspiratie zoekt, ze zijn ook echt ideaal om doopsuiker of communie bedankjes op te leuken. Je ziet het er zijn echt heel veel mogelijkheden.

Benodigdheden:
- inkjet printer
- printable sticker papier
- silhouette cameo of schaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten