zondag 1 juli 2018

Foam clay voor ...

Dus, ik had een strak plan voor regenachtige zomerdagen. Dat strak plan noemde foam clay. Alleen was ik na de doortocht van de postbode, in al mijn uitpak enthousiasme vergeten om de potjes en vormen terug op te bergen zodat de kleuter ze nog niet zou zien en ik ze op een regendag plots uit m'n mouw zou kunnen schudden.

Aldus vroeg de kleuter wat die mooie pareltjesplasticine op de rommelmagneet deed en bleef ze zagen wanneer ze er nu eindelijk eens mee ging mogen spelen. Na 2 dagen gaf ik toe.

Na een uurtje waren de eenhoorn en het ijsje helemaal klaar, aan het prinsessenkleed en de ananas is al begonnen, die kunnen we afwerken tijdens de eerstvolgende regenbui. Het neonpakket (3kleinere potjes) en het gouden en oranjeglitter potje zijn ruimschoots voldoende voor 4 figuren. Ik schat dat de potjes nog ongeveer halfvol zijn. Ik zal dus nog een nieuwe lading figuurtjes moeten bestellen voor de vakantie aan zee die traditioneel gepaard gaat met enkele regendagen. De foam clay heeft allesinds z'n degelijkheid bewezen.

Dus foam clay voor regen of zonneschijn, beiden zeker fijn!


Nodig:
Foam clay (we gebruikten de neon set, goud en oranjeglitter)
Isomo figuren (de eenhoorn, het ijsje, prinsessenkleed en ananas vielen hier alvast in de smaak)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten