zondag 23 juli 2017

Perfect?-blogchallenge 3

Uitstelgedrag aanpakken. Dat was het plan van de afgelopen week. Het kwam als geroepen want als er iets is dat ik niet goed kan dan is het wel goed organiseren zodat mijn "to do's" afgewerkt raken. Met als gevolg dat het hier vol ligt met lijstjes met allerlei dingen die nog moeten gebeuren.
Ik moet zeggen, ik heb deze week heel wat werkjes kunnen doen. Er waren er natuurlijk ook nog veel meer die ik gepland had, maar met een huilbaby en een kleuter lag het deze keer niet alleen aan mij.

De week begon goed op maandag (dag 1) met het verzenden van een mail naar vrienden om af te spreken. Enfin we hadden eigenlijk al een datum (dag 5 van de voorbije week), maar de details gingen later nog volgen en dit kon nu echt wel niet meer wachten.
Nadien kan ik het niet meer volgens dag opdelen omdat sommige 'werkjes' over meerdere dagen liepen. Maar ik lijst het even op:
- een heel aantal dingen werden hersteld
- bedankingskaartjes werden eindelijk gemaakt, geprint en opgestuurd
- agenda voor 2018 werd grotendeels gemaakt
- bedje van Arthur werd in de laagste stand gezet een eens aan een grondige poetsbeurt onderworpen
- enkele ramen werden gekuist
- Wc-borstels werden omhoog gehangen (dit stond na 3jaar zelfs op geen enkel lijstje meer)
- enkele haakjes werden opgehangen in de kamer van Juliette
- stopzetten van een domiciliëring
- een verzekering stopzetten wegens dubbel

Vandaag plande ik pesto te maken met Juliette. Ze eet dit namelijk heel graag, maar gewoon basilicum blaadjes vindt ze maar niets. Ik wou dit samen met haar maken zodat ze zag dat de blaadjes pesto werden en in de hoop dat ze dan niet meer zo moeilijk doet de volgende keer dat er een beetje 'groen' in het eten zit. Arthur werd even bij mijn ouders gedropt, maar toen kreeg de kleuter een huilbui. Na een uur gaf ze het eindelijk op en konden we samen basilicum plukken. Toen we alles in de blender deden, bleek natuurlijk de Parmezaanse kaas op. Maar gelukkig hebben mijn ouders nog eens stukje liggen zodat ook deze to do straks tot een goed einde kan gebracht worden.
Nog niet helemaal klaar:
Een paar laarzen die ik niet wil weg doen om dat ik er leuke herinneringen aan heb en die eigenlijk alleen maar aan de schacht kapot zijn: korter maken.

Er stonden wel nog meer dingen op het lijstje namelijk eens werk maken van vliegenramen en ook een trui die te warm gewassen werd en die wat te klein geworden is, proberen te redden (ik las eens een tutorial op pinterest om iets te 'ontkrimpen'). Misschien volgen die wel deze week. Want ik moet zeggen dat het ook wel energie geeft doordat je er een goed gevoel van krijgt heel wat zaken gedaan te hebben. En door 's avonds bezig te blijven en niet gewoon in de zetel te ploffen zal challenge 4 ook gemakkelijker worden (deze week lukte die al 5/7 zonder er echt bewust mee bezig te zijn), maar dat is voor volgende week.
 

2 opmerkingen:

  1. Ik deed deze week ook een aantal dingen en ben heel blij met het resultaat. Er zijn nog een aantal onafgewerke dingen, die de komende weken nog onder handen genomen gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat is toch een heleboel dat je gedaan kreeg! Super.
    Veel succes met de volgende challenge.

    BeantwoordenVerwijderen