vrijdag 14 december 2018

de kleuter Kerst outfit

Nadat ik mijn knip angst om in de stoffen van Lotte Martens te knippen, overwon (zie hier), besloot ik dat het nu wel eens tijd werd om die prachtige stoffen in mijn kast te verwerken. Want het is nog meer zonde als ze toch maar stof liggen te vergaren...

Juliette kreeg een trui van Blune en de 'vogelstof' paste daar perfect bij. Enter eenvoudig rimpelrokje met elastiek. Ik maakte nooit eerder een rimpelrokje, maar echt zo eenvoudig en snel klaar zeg... Handig om op korte tijd veel stof te verwerken met een mooi resultaat.
Voor de eerste keer baseerde ik mij op deze uitleg van Mina Dotter.

Toen ik de foto nam moest het nog omgezoomd worden, maar dat gebeurde intussen.
Van een restje maakte ik nog een bijpassende haarband. Hiervoor besloot ik de andere kant van de stof te nemen. Het patroon komt uit het boek ja, lap van Fran Vanseveren, maar je vindt er veel gelijkaardige op 't internet.

Andere versies en tutorials voor rimpelrokjes die ik zeker ook nog ga maken:
- Bij handmade mieke deze met elastiek in de stof.
- Met aangeknipte tailleband zoals bij Emma en Mona. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze al eens probeerde met een restje stof. Maar die belandde bij de stapel ufo's.
- Een gevoerd rimpelrokje zonder zichtbaar stiksel
- Nog een uitleg met voering 
- Eentje met zakken en een rimpelrok met frons en een romantisch in punta di roma
Overgooirok Madeline
- En binnenkort kan ik hier nog het nieuwe patroon van Bel'etoile aan toevoegen.


Afgewerkt naaiproject 2018: 7/12

Geen opmerkingen:

Een reactie posten