woensdag 8 mei 2019

#Kielowrapdress

Een tijdje geleden zag ik op Instagram een mooi kleedje passeren. Ik dacht meteen dat het model wel iets voor mij zou kunnen zijn plus het zag er niet al te moeilijk uit.
Omdat ik eigenlijk nog niet eerder stof voor mezelf kocht, was het er nog niet van gekomen om het te maken. Maar toen de laatste stoffencollectie van seeyouatsix online kwam, sprong er voor mij meteen één stof bovenuit. Ik had het voorgevoel dat ik er snel bij moest zijn om een stuk te bemachtigen ;-).

Uiteindelijk duurde het toch nog even vooraleer het kleedje in elkaar stak. Het is niet echt moeilijk, maar ik ben wel duidelijkere werkbeschrijvingen met foto's gewoon (we worden toch nogal verwend in ons Belgenlandje op dat vlak met al die patroonontwerpsters).

Voor mijn 1m65 kwam ik net toe met 2.5 meter van deze stof aangezien ik de print op het rugpand niet ondersteboven wou. Ik heb het patroon ongeveer 45 cm ingekort onderaan zodat het net boven de knie valt bij mij.
Zoals ik al zei had ik meer stof nodig omdat de stof een print heeft dat in 1 richting is. Ik maakte het mezelf dan ook gemakkelijk en legde het rugpand aan de stofvouw, dat spaarde me een beetje knip en naaiwerk ;-) en loopt er geen naad in het midden van het rugpand. Verder heb ik geen aanpassingen gedaan.


stof: playtime collectie 9: Flower Garden van Seeyouatsix (ook altijd zo'n mooie namen dat de stoffen hebben)
gekocht bij wildvanstof en (voorlopig althans) terug beschikbaar
patroon: Kielo wrap dress van Named Clothing


Van een restje maakte ik nog een eenvoudige haarband. Hiervoor gebruikte ik deze uitleg. Je kan de haarband daardoor op 2 manieren dragen.


Afgewerkt naaiproject 2019: 4/12


2 opmerkingen:

  1. Prachtig, deze jurk. Ik ben al lang aan het twijfelen om ze te maken, maar ik vind het patroon duur en je hebt ook heel veel stof nodig. Maar door jurken als de jouwe ben ik meer en meer bereid de investering te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor 't compliment. Ik vond het patroon ook niet goedkoop en de werkbeschrijving is ook niet echt uitgebreid (beetje uitleg met wat tekeningen, maar ik ben foto's gewoon) maar jij hebt natuurlijk wel veel meer ervaring dan ik. Het is echt een aanrader. Ik ben overweldigd door alle reacties die ik al kreeg en ik ga het ook echt veel dragen dus het is voor mij zeker de moeite waard geweest. Ben benieuwd naar jouw resultaat als je hem aanschaft!

      Verwijderen