zaterdag 25 maart 2017

de doopsuikers

De doopsuikers. Stiekem ben ik er toch wel trots op want heel wat dingen heb ik zelf gemaakt. Het begon met de zoektocht naar een thema. Aangezien de baby de naam Arthur kreeg, en de betekenis hiervan beer is; besloot ik verder te werken in het thema beer. Reeds maanden voor de uitgerekende datum begon ik rond te kijken en alles wat ik maar mooi vond binnen het thema te verzamelen. 
Vaak kon ik niet kiezen en dat deed ik dan ook niet. Zo is er voor ieder wat wils want de ene eet niet graag klassieke suikerbonen en de andere dan weer wel.
Wat zat er allemaal in het gamma:
- Gepimpte flesjes Vedett en Duvel. Hiervoor gebruikte ik printable white sticker paper en de print en cut functie van de cameo

- stoffen zakjes van ava, bestempeld met een zelfgemaakte stempel van jawel een beer. Ze werden gevuld met suikerbonen, zure beertjes of zoete beertjes

- zakjes van kalkpapier. Een projectje met de naaimachine, gezien bij Miss Wobie. Ik probeerde eerst zakjes te stikken in de vorm van een beer, maar dat gaf helemaal geen mooi resultaat. Ook probeerde ik de zakjes te bestempelen, maar de inkt dringt onvoldoende door in het papier en zelfs na 3 dagen drogen was de inkt nog steeds uitveegbaar. 

- zelfgemaakte appelconfituur (met gember of met kaneel), het recept kan je hier op de blog vinden. 

- Glazen potjes gevuld met suikerbonen, of beerjes. De meeste potjes zijn gerecycleerde fruitpap of groentenpap potjes. De dekseltjes gaf ik een gouden kleurtje met spuitverf van de action.

- Sneeuwbollen met een beer. Alle benodigdheden om deze te maken vond ik bij Studio Blanche. Hier kocht ik ook het presentatie materiaal, de kartonnen doosjes (gevuld met wasco's), de houten puzzel beer (van Atelier Pierre) en de pins.


- De pins stak ik op een karton dat ik van een vinyl sticker voorzag. De sticker maakte ik ook met de cameo.


Het thema BEER is erg leuk omdat heel wat van te vinden is dat als decoratie kan dienen: stof, posters, (verkleed)kledij, (speelgoed)opbergzakken, boeken, kapstokken, dekbedovertrekken, snoepjes, knuffels, ...

1 opmerking: