zaterdag 14 juli 2018

De zeemeerminnen fase

De handige compacte handdoeken van Decathlon. Iedereen kent ze wel want niet duur en compact en dus heel handig om mee te nemen op reis. Er is maar 1 nadeel: omdat ze zo veel voordelen hebben, heeft bijna iedereen er 1 en wordt het soms moeilijk om de jouwe te herkennen. Misschien is er nog een tweede nadeel: om het met de woorden van mijn beste vriendin te zeggen, die handdoeken drogen precies af zoals een zeemvel.

Maar goed, nu Juliette in de zeemeerminnenfase is aanbeland werd het tijd om de handdoeken wat te personaliseren. Met een cameo in huis is dat natuurlijk een fluitje van een cent. Op die voor Juliette maakte ik dus een zeemeermin in fluo groene flex. Nu heb ik al jaren een cameo maar toen ik deze maakte had ik nog nooit een figuur uitgesneden groter dan de mat. Moeilijk is dat echt niet. Op de foto is het moeilijk te zien maar het is een grote zeemeermin. Ik gebruikte hiervoor 1 meter flex en het grootste formaat handdoek. De onderste foto geeft de kleur van de flex beter weer.

Ik had liever flockfolie gebruikt, maar ik wou de kleur van het garen van de handdoekrand en die vond ik niet in flock.

Voor de mannelijke versie maakte ik een haai. Deze is in donkerblauwe flockfolie. Deze is ongeveer 75cm lang en 60 cm breed. Ik maakte hem dus in 2 delen: 2keer 75cm lang en 30cm breed die ik dan naast elkaar puzzelde, maar er is echt geen snijlijn te zien. De haai hechtte ik met de pers, maar die had ik nog niet toen ik de zeemeermin maakte dus die is nog met het strijkijzer.






































De haai lijkt de kinderen op te eten. En dat vonden ze grappig hoor.

Tot slot nog een klein tussendoor projectje dat wel bij het thema past. Juliette draagt niet graag zwembandjes. Maar het moet. Dus besloot ik ze op te leuken met wat vinyl. Zij koos de vissen die ik traceerde. Ook het rode vinyl is haar keuze (ik zou iets meer contrasterend gekozen hebben, maar hé, alles om de kleuter tevreden te stellen). We sneden de stickers samen uit en zij mocht ze plakken (vandaar dat er hier en daar een luchtbel onder zit. De zwembandjes had ik wel al opgeblazen toen ze de vissen mocht plakken. De stickers zitten er na meerdere zwembeurten nog steeds op (al meer dan een jaar zelfs, want ik maakte deze vorige zomer al...)



Nodig
- XL handdoeken Decathlon: blauw en groen
Deze kleuren flex en flock zijn dezelfde als het stiksel.
- zwembandjes


Benieuwd wat jullie zomerse creaties zijn!

BESTAND HAAI 
BESTAND ZEEMEERMIN (er zitten nog enkele extra zeemeerminnen tussen de grote)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten