maandag 5 maart 2018

Een Liv rokje

Voor 2018 had ik me het goeie voornemen gemaakt om te proberen iedere maand toch 1 afgewerkt stuk van onder de naaimachine te laten rollen. Voor sommigen is dat misschien wat mager, maar we zijn intussen maart en er werd nog steeds niet genaaid. Al kan daar misschien binnenkort eindelijk verandering in komen want vanavond tekende ik een patroon over. Overmorgen zou ik de stof willen knippen en dan zou ik tegen het einde van de week een afgewerkt project willen hebben. Om de druk een beetje te verhogen, liet ik Juliette zien wat ik voor haar wil maken en ze vroeg al of ze het morgen zou mogen aandoen dus er zal allesinds voldoende aan mijn oren gezaagd worden.
Maar goed, hierbij presenteer ik dan nog een rokje dat ik vorig jaar al maakte maar dat dit jaar pas gedragen kon worden. 

Met de restjes stof van het sprookjes kleed besloot ik me vorig jaar dus voor het eerst aan een Liv rokje te wagen. Toen ik dat kleedje maakte, knipte ik van de rest stof onmiddellijk maat 116 van dit rokje. Dat was vooruitziend want ik achtte de kans toen al klein dat ik dat onmiddellijk zou afwerken, maar wou anderzijds direct het restje stof verwerken omdat het anders toch maar stof zou liggen vergaren en plaats innemen.

Het is zeker niet perfect, maar een volgend exemplaar zal al meteen vlotter in elkaar zitten. Aan de zakken heb ik ook nog wat plooitjes, ik moet nog eens goed uitzoeken hoe ik dat kan voorkomen.

Ohja misschien nog even vermelden. Ik had 1 meter stof en ik maakte dus met gemak een tricot kleedje in maat 110 en een liv rokje in maat 116.
Aangezien ik niet over een overlock beschik, werkte ik alles af met een zig zag steek.

Stof: kocht ik op het stoffenspektakel in Aalst vorig jaar (naam onbekend)
Longsleeve is van Filou & Friends en kocht ik ook al vorig jaar (opnieuw vooruitziend want reeds in maat 116, toen dus een maat te groot, nu perfect voor deze winter)
Patroon: Liv rokje gratis verkrijgbaar als je op de link klikt en je lid maakt van de facebook groep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten