dinsdag 1 mei 2018

Flock to repair?

Kan je flockfolie gebruiken om een gaatje te herstellen? Ik testte het al enkele keren uit. Niet om er een nieuw kledingstuk van te maken, maar om nog te kunnen dienen als speel- of werkkledij.

























In dit kleedje knipte mijn kleuter enkele gaatjes. Ik flockte er enkele sterren over en dat lukte. Het heeft nog de hele zomer kunnen dienen als speelkleed in de tuin en voor op de opvang.
Ook een pyama met een gaatje net boven de knie werd opgeleukt met een blauwe olifant (helaas geen foto want in de was). Maar ook hier heeft de flockfolie zijn diensten al bewezen.



En zo ziet dat er dan uit aan langs de binnenkant.

Bij mij lukte het alvast in 2 van de 3 gevallen.
Ik denk dat het sowieso enkel zal werken voor kleine gaatjes in een zone die niet onderhevig is aan 'grote krachten'.



Zo lukte het bijvoorbeeld niet in een grotere scheur ter hoogte van de elleboog. Omdat deze blouse de enige was dat paste bij een kleedje dat ik heel graag droeg en ik dat kleedje graag nog verder wou dragen, probeerde ik de scheur dus te camoufleren met 'ellebooglappen'. De flockfolie scheurde echter gewoon al direct door bij het vast strijken (ik had toen wel nog geen pers, maar ik denk niet dat dat een verschil zou maken).
En ik denk ook dat de kniezone bij kinderen het niet lang zal houden.

Mijn conclusie: zeker het proberen waard voor kleine gaatjes in niet stressgevoelige zones.
Hebben jullie al ervaring met de herstelling van kledij door middel van flockfolie?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten