maandag 9 juli 2018

Granola, hoe ik het maak

Ik maak een combinatie van verschillende recepten die ik op internet tegenkwam. Uiteindelijk is de basis altijd hetzelfde, maar om niet steeds te moeten opzoeken schreef ik hier neer hoe ik het dus maak.

Ingrediënten:
150gr glutenvrije havermout
150gr notenmengeling
75gr amandelmeel
75gr kokospoeder
25gr lijnzaad
25gr pompoenpitten
25gr zonnebloempitten
als ik sesamzaad en maanzaad in huis heb doe ik er die ook nog bij


De noten fijn hakken en alles mengen. Ik smelt een goede eetlepel kokosolie en doe er een 4tal eetlepels water bij. Dit meng ik bij de ingrediënten en ik doe er nog 3 eetlepels zoetstof bij. Hiervoor gebruik ik wat ik in huis heb (honing, ahornsiroop of agavesiroop). Alles goed mengen en uitspreiden op een bakpapier op de bakplaat. 20 minuten op 180°C in de oven (na 10 minuten eens uithalen en rondroeren).

Als alles klaar is kan je er nog wat rozijnen, veenbessen, vijgen, abrikozen, gojibessen,  ... bij doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten