zondag 13 januari 2019

chili con carne maar dan anders

Chili con carne of beter linzen con carne. Eigenlijk moet ik toegeven dat ik nog nooit linzen gegeten had (of toch niet bewust) omdat ik dacht dat ik dat niet zou lusten. Fout gedacht. Het recept vond ik bij dreambaby en leek me wel praktisch omdat ook baby's hiervan mogen mee-eten. Toch wel gemakkelijk als je niet telkens voor je baby een ander groentepapje moet maken en dat ie gewoon hetzelfde als jou kan eten (weliswaar niet vergeten te mixen hé).

Ingrediënten (4personen):
500gr (gemengd) gehakt
2 zoete aardappelen
2 rode uien (al doe ik meestal gewone ajuin omdat mijn man niet graag rode eet)
250gr droge groene linzen
700gr tomatensaus (gezeefde tomaten)
2teentjes knoflook
koriander naar smaak
+/- 3 cm gember
kaneelstokje
olijfolie
koffielepel komijnzaadjes
snuifje cayennepeper
peper
zout

Bereiding:
Spoel de linzen grondig.
Schil de aardappelen en snij in blokjes
Hak de koriander fijn
Snipper de uien en de knoflook.
Rasp de gember.
Verhit de olijfolie en bak de ajuinen, knoflook en gember glazig.
Doe er het gehakt, de koriander, komijn en cayennepeper bij. Maak het gehakt los en roerbak.
Voeg de zoete aardappel, linzen en kaneelstokje toe en overgiet met de gezeefde tomaten. Kruid met peper en zout. Laat afgedekt een 30 tal minuten sudderen.
Haal het deksel van de kookpot en laat nog een 5tal minuten sudderen om in te dikken.

Op de foto lijkt het misschien maar een bruin - oranje brij, maar het is echt lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten