vrijdag 1 maart 2019

Bataat nacho's met guacamole en feta

Ik vond het recept op een blog die ik naar aanleiding van de pinterest pin ontdekte. Zoiets wou ik al lang maken en ik had net alle benodigdheden in huis dus ging ik meteen van start.

Het recept kan je integraal hier terugvinden. Het enige wat ik anders deed was de zoete patat in schijfjes snijden in plaats van in reepjes. De idee hierachter was namelijk dat we op een schijfje beter de 'saus' konden opscheppen. Verder zou ik in verhouding ook nog iets meer avocado gebruiken, al kan dat ook liggen aan het feit dat de avocado die ik gebruikte nog niet echt rijp was.

Eerstvolgende bezoek mag zich allesinds op dit aperitiefhapje verlekkeren.


Tip: Je presenteert het hapje beter zoals op onderstaande foto. Zoals hierboven was het niet zo handig om aan de zoete patat te geraken... ;-) Dus doe eerst de guacamole in een kom, nadien de feta, tomaat en peterselie. Schik er nadien de zoete patat rond.




















Nodig: bataat, cayennepeper en kokosolie
Voor 'de saus': 1 avocado, halve citroen, 2 tomaten, 1 ajuin, 50gr. feta kaas, peterselie.

Bereiding:
Snij de bataat in schijfjes van ongeveer 1cm en kruid met cayennepeper en besprenkel gesmolten kokosolie. Verwarm intussen de oven voor op 220°C. Leg de schijfjes naast elkaar op een bakpapier en bak ze 30 minuten in de voorverwarmde oven.
Prak intussen het vruchtvlees van de avocado en meng met het sap van een halve citroen en wat chilipoeder. Snij de tomaten, ajuin en fetakaas in kleine blokjes. Laat je bezoek een schijfje bataat beleggen.

Wat we ook af en toe eens maken zijn ZOETE PATAT FRIETJES. De bataat of paarse patat schillen en in reepjes snijden van +/- 1 cm dik. Zijdes insmeren met olijfolie en kruiden met zout, peper, en rozemarijn (eventueel ook wat oregano). Daarna 25 minuten op 200°C in de oven en nadien nog 5 minuten grillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten