vrijdag 24 mei 2019

Creatieve naaiuitdaging 2019

Een (oeps) tijdje geleden nam ik deel aan de creatieve naaiuitdaging van Mamarieke en Stoffenfeest. Je kon er al op meerdere blogs over lezen want dat was in maart... Onder een beetje druk presteer ik vaak beter, dus ik wou vooral meedoen om me te verplichten 's avonds nog iets te moeten maken #fail.

Van mijn 'maatje' Vanessa kreeg ik volgende opdrachten: maak iets voor jezelf, met stof die al lang in je kast ligt en gebruik een sierstiksel. Eigenlijk wist ik al vrij snel wat ik wou maken en met welke stof. Aangezien ik nog nooit echt iets voor mezelf maakte, heb (intussen is dat had geworden) ik ook enkel kinderstoffen in mijn voorraad liggen. Maar ik wou al lang eens proberen of de playpants van made it patterns iets voor mij was ⋁. Niet echt sexy, maar wel comfy. De beennaden heb ik afgewerkt met 2 verschillende sierstiksels ⋁ om eens uit te proberen. Niet perfect afgewerkt, maar 't was een probeersel en omdat ik ook al niet de juiste elastiek in huis had maakt het niet zoveel uit.


De stof kocht ik al lang geleden ⋁, met het idee om assorti nachtkledij te maken. Voor Juliette werd dat een Lena dress van Wisj en voor Arthur een MovieNightPj van sew a little seam. Het kleedje is al bijna 2 maand bijna af en moet nog steeds omgezoomd worden onderaan. De pyjama zat verbazend snel in elkaar. De broekspijpen moesten gespiegeld uitgeknipt worden uit de stof, dat vergat ik echter dus ik heb het patroon een beetje moeten aanpassen want er was niet meer genoeg stof om opnieuw te beginnen, maar het werkt ook. 


Stof: lag al een tijdje in mijn voorraad
Playpants van MadeIt patterns
Lena dress van Wisj
Movie Night Pj's van Sew a Little Seam

Afgewerkt naaiproject 2019: 5 en 6/12 (ik tel deze 4 stuks als 2 projecten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten