donderdag 20 april 2017

Silhouette blogtour: 'Flower up' your home or party

Zoals jullie de afgelopen dagen al konden lezen is het thema van deze blogtour FEEST. Het lukt me nooit echt goed om lang bloemen in leven te houden (behalve dan die die niet veel nodig hebben, lees cactus, sanseveria en consoorten) dus besloot ik me te wagen aan bloemen van papier. Er wordt hier dan wel de komende weken geen feest georganiseerd, maar ze zijn ook perfect om de lente in huis te halen. Ze zijn ook ideaal om met een communie, lentefeest, huwelijk, ..., de tafel of het menu of de entree te decoreren.

Dit pakket zacht pastelkleurig papier met de perfecte lente kleurtjes kwam mijn richting uit. Toen zocht ik leuke bloemen patronen om uit te snijden met de silhouette. Ik gebruikte deze 3 bestanden.

Tot slot tekende ik ook een gewone spiraal en een gegolfde spiraal in het silhouette programma met deze bloemen als resultaat. Het bestand deel ik in de groep silhouettebloggers België (hier mag je ook lid worden zonder dat je een blog hebt hoor!).

Als snijinstellingen gebruikte ik de standaard instellingen voor cardstock met reliëf (mesje 5, snelheid 3, dikte 33) en dat was perfect. Eens uitgesneden rolde ik ze rondom een balpen. Ik lijmde ze enkel vast aan de binnenkant (het eerste rondje dat je dus rond de balpen maakt). Het papier heeft een gladde zijde en een meer geribbelde kant. Ik vind de gladde kant de mooiste, en om deze kant te zien moet je het papier met de geribbelde zijde langs de buitenkant rond de balpen rollen, snappie?
Ook zonder cameo kan je deze uiteraard maken, al heb je dan wel heel veel werk om alles zelf uit te knippen. Als je goed naar de foto kijkt kan je zien dat ik bij enkele bloemen van die zachte pluizige bolletjes lijmde aan de binnenkant, maar dat resultaat vond ik niet zo geslaagd.


Benodigdheden: dit papier van bij Feeërieke, een balpen (of iets anders rond), lijm en een cameo.

De Silhouette Blogtour heeft een fijne verrassing voor één van onze lezers!
 Maak kans op een mooie waardebon van -tromgeroffel-...
- veel tromgeroffel - 
xxx 50 euro xxx !!!
te besteden bij Feeërieke. Dank u Feeërieke! 

Wat moet je er voor doen? 
1. Volg onze pagina's :

2. Deel deze foto (openbaar!)
3. Like deze foto zodat we zien dat je deelneemt ;)

De creaties van de andere dames ontdekken?
Zij waren al eerder aan de beurt:
Yjonis
Biebiezonder
Spoetniksels

En de komende dagen kan je hier nog meer ontdekken:
vrijdag 21/4 Biebie
zaterdag 22/4 Miss Wobie
zondag 23/4 Feeërieke
maandag 24/4 Vnila 

3 opmerkingen: