woensdag 19 oktober 2016

witloofslaatje met spek

Vanavond was er maar weinig tijd om te koken en bovendien stond er nog een doosje veldsla in de koelkast dat volgens het etiket al 3 dagen vervallen was, maar die er nog wel goed uit zag (al zou dat waarschijnlijk niet nog eens 3 dagen duren)
Bijgevolg besloot ik een snel klaar slaatje te maken. Mijn broer (een vele beter kok dan ik, maar dat terzijde) maakte het ooit op de laatste dag van een skivakantie met de restjes en vermits we het allemaal heel lekker vonden is het altijd wat op m'n receptenlijstje blijven staan.

Ingredienten: (voldoende voor 3a4 personen)
- 150gr veldsla
- enkele dunne stronkjes witloof
- 3tal middelgrote appels
- 3 eetlepels walnoten 
- 1/2e citroen
- 400gr spek(reepjes)
- parmezaanse kaas.

To do:
1/ Was de veldsla
2/ Was het witloof en snij in fijne stukjes
3/ Was de appels en snij in stukjes. Vermits ik appels uit de tuin van mijn ouders gebruikte, konden ze niet meer bio zijn en liet ik er de schil aan. Nadien perste ik er een beetje citroen over.
Dit alles deed ik al gisterenavond.
4/ bak het spek
5/ rasp de parmezaanse kaas
6/ Brokkel de walnoten in fijnere stukjes
7/ Meng de veldsla, appel, witloof, spekjes en walnoten door elkaar en strooi er de Parmezaanse kaas over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten