zaterdag 17 juni 2017

Hoe ik mijn kind deze zomer niet hoop uit het oog te verliezen

Je kind een seconde uit het oog verliezen en niet meer terugvinden, gebeurt wel eens zeker op een drukke plaats. Het is de nachtmerrie van iedere ouder denk ik. Toen we vorige zomer naar zee gingen, viel het me op hoeveel ouders en kinderen elkaar niet meer vonden. Eén keer telde ik een uur hoeveel mensen de redders om hulp vroegen omdat ze iemand niet meer zagen: 9 keer kon iemand z'n kind niet vinden op een tijdspanne van 60 minuten. We zaten dan wel op een druk strand bij prachtig weer, maar toch dacht ik dat ik daar iets op moest vinden.


Deze verwijderbare tattoo's leken me wel een goed idee. Mogelijkheden zijn legio. Ze zijn wel niet geschikt voor wie een hele dag in een zwembad zit, maar gewoon voor een uitje zijn ze ideaal. Ook op het strand ga ik deze zomer mijn kind voorzien van een tattoo. Mijn kleuter vindt het heerlijk om te ploeteren en te water gieten, maar als ik hem op haar bovenarm of nek zet, denk ik dat hij wel een tijdje zal blijven zitten. Hopelijk hebben we hem niet nodig.

Het figuurtje is vooral omdat ik vrees dat mijn kleuter ze anders na 2 dagen niet meer zal willen. Wie naar de Belgische kust trekt, kan er eventueel ook het figuurtje van de verdwaalpaal opzetten. Ohja niet vergeten te spiegelen.
Ben benieuwd hoe jullie ervoor zorgen dat jullie jullie kinderen niet uit het oog verliezen. En voor wie m'n idee gebruikt, hoop ik natuurlijk dat de tattoo achteraf vooral niet noodzakelijk bleek.

Benoodigdheden: printbaar tatoeage papier en een printer. Wie een cameo heeft kan de print en cut functie gebruiken om de tattoo uit te snijden, maar met en gewone schaar gaat dit ook prima.

2 opmerkingen:

  1. Ahhh dat is wel echt heeeel erg handig!! Wat een goed idee. Zelf nog geen kinderen, maar ik zal het eens onthouden als ik mensen hier over hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slim idee! De angst als je je kind niet kunt vinden is echt verschrikkelijk. En dit lijkt me een goede methode.

    BeantwoordenVerwijderen