donderdag 4 augustus 2016

1 meterke stof

De laatste weken werd er niet veel op de blog geschreven. Niet dat ik niet bezig ben geweest, achter de schermen werd hard gewerkt.
Vandaag maakte ik enkele babygeschenkjes. Alles op de foto werd gemaakt uit 1 meter stof! En dan zijn er nog enkele kleine restjes maar die moeten nog op de foto.
- babydekentje. 35cm op 48cm voor een te vroeg geboren kindje dat het gelukkig heel goed doet. Beide zijden in katoen, een goed ademende stof die op hoge temperatuur kan gewassen worden.
- 2 pamperzakjes. Ze zijn nog ongevuld en vandaar wat plattekes
- 3 lampenkapjes
- een bavet
- een klein mutsje. Maar dat had ik natuurlijk beter in een rekkende stof gedaan. Ik las op de Engelse tutorial 100% cotton, en vond het al vreemd dat ik een patroon vond voor een muts in een niet rekbare stof, maar ik was de knit fabric vergeten lezen.
- enkele buttons die ik nog ga omtoveren in haarrekkertjes, oorbellen en magneten


Verbazend wat je allemaal uit 1 meter stof kan maken hé!
Het stofje kocht ik op een stoffenverkoop, maar vraag me niet meer waar.
Uiteraard ga ik er nog de namen van de baby's op flocken, altijd fijn een persoonlijk kado.

Ohja de gebruikte patronen nog vergeten:
- pamperzakjes volgens Eloleo: http://eloleo.blogspot.be/2011/05/handleiding-zsazsa-pamperzakje-zsonder.html
- dekentje: gewoon 2x een rechthoek van 35 op 48cm. Goede kanten op elkaar, vaststikken behalve ter hoogte van het keergat, keren en met een onzichtbare steek dichthechten. Of zoals ik het deed, rondomrond een mooi stikseltje aanbrengen langs de rand dan is het gat ook mooi dicht
- de lampenkapjes van Hilde@home: http://hildeathome.blogspot.be/2013/10/ter-vervanging-van-de-vierkante-ikea.html en http://hildeathome.blogspot.be/2013/02/diy-hoesje-voor-glazen-ikea-lamp.html
maar ik gebruikte geen biais. De afmetingen zijn trouwens: 41cm (omtrek lampje) + 2 cm = 43cm en de hoogte is 14.5cm waar ik ook 2 cm bij deed omdat ik geen biais gebruikte en gewoon omzoomde boven en onderaan. Vergeet niet te zigzaggen!
- De slab, geen idee meer waar ik het patroon haalde, het zit in mijn patronenmap van voor ik dat netjes bijhield. Achterkant is van een handdoek van ikea trouwens, altijd een goede tip om daar handdoeken te kopen en te gebruiken voor naaiprojectjes want vaak goedkoop en in vele kleuren beschikbaar. Er moet ook nog een kamsnap in zie ik nu.
- mutsje: http://zaaberry.blogspot.be/2012/08/baby-hats-tutorial-and-pattern.html ohja en dus toch maar best een rekbare stof type tricot gebruiken.

Vinden jullie dat dit stofje ook voor jongens kan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten