vrijdag 19 augustus 2016

van etagère over brollekesverzamelaar tot juwelendisplay

Deze étagère maakte ik al een tijdje geleden. Ik serveerde er eens glutenvrije toastjes op, maar in de afwas kwam de lijmlaag los (nochtans vaatwasbestendige lijm, misschien had ik het wel degelijk in de vaatwasser moeten steken en niet met de hand moeten afwassen) en sneuvelde er een tasje. Ondertussen had ik een nieuwe bestemming voor de étagère en herstelde ik ze. Aangezien het een brol verzamelaar werd, die vooral regelmatig eens afgestoft dient te worden (er wordt geen eten meer op geserveerd) lijmde ik er gewoon een nieuw kopje terug aan vast zodat ik hem terug kan gebruiken.
Indien je het toch graag zou willen gebruiken om eten op te presenteren dan gebruik je blijkbaar best 2componentenlijm, naar 't schijnt onverwoestbaar.




Maar intussen heb ik al iets anders om brol op te verzamelen en dus werd het een juwelendisplay.



Tips voor het bijeenzoeken van servies:
- alles in een zelfde thema bvb. bloemen, zoals ik deed alles met roosjes
- alles in een bepaalde kleur bvb. alles in blauw(tinten) of een kleur die past bij de rest van je servies
- alles door elkaar
- gewoon wat je mooi bij elkaar vindt passen
- bepaalde vormen die terugkomen
- een gouden lijntje ....

Denk na hoe groot je hem wenst te maken. Ik koos voor 3 niveaus zodat er wel wat op kan maar nu kan ik het op niet veel plaatsen opbergen. Dat was vooral een probleem toen ik hem nog wou gebruiken in de keuken om eten op te presenteren, maar nu voor de juweeltjes van Juliette mag het wel in het zicht blijven staan en is de grootte van minder belang.

Zelf vind ik het mooi wanneer het van groot naar klein gaat, maar misschien is het ook wel leuk wanneer alles dezelfde grootte heeft, of van klein naar groot alhoewel de stabiliteit dan misschien een probleem kan zijn.

Ohja met brol bedoel ik al die rondslingerende zaken zoals opladers, sleuteltjes, kleine dingen die gerepareerd moeten worden, dingen die je nog op z'n plaats moet leggen enzovoort. Bedoeling is uiteraard niet dat het een rommelmagneet wordt, maar om op 1 plaats alle kleine dingen te verzamelen die je niet onmiddellijk op z'n plaats kan leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten