vrijdag 5 augustus 2016

Decal

Ook ik waagde me aan Decal Waterslide Paper. Ik kocht 1 vel en had een heel leuk idee gezien. Uiteraard wou ik het vel zo optimaal mogelijk gebruiken dus printte ik er verschillende geboortekaartjes op. De eerste poging op de kaars lukte onmiddellijk. Het is nog een klein beetje gerimpeld maar dat was omdat ik te voorzichtig was


Op naar het grotere werk. Het lampje. Dat idee zag ik elders en vond ik heel origineel en perfect voor dit papier omdat het doorschijnend is.
Het eerste mislukte want deze keer was ik wat minder voorzichtig. Het staat terug op m'n to do lijstje dus heb ik mijn winkelmandje opnieuw gevuld en deze keer zitten er meerdere vellen in. Hopelijk komt het snel toe. Ik bestelde trouwens ook het cameo boek: make it yours, pimp it en ben zeer benieuwd! Bij mijn weten het enige Nederlandstalige Cameo boek.
Ohja voor dit project heb je geen cameo nodig. Ik printte gewoon op het vel met de inkjetprinter en knipte de figuren met de hand uit. En ohja als je net zoals ik voor de eerste keer een vel decal besteld en toevallig ook voor de eerste keer een vel printbare flex, dan is de decal het meest blinkende vel papier ;-)..
De tweede poging op het lampje is opnieuw geslaagd. Moeilijk is het niet maar je moet wat voorzichtig zijn. Aan de zijkant kan je zien dat de print een heel klein beetje gekraakt is, maar hé, het blijft zelf gemaakt hé?




De kaars komt van 'den action' en kocht ik terwijl ik op zoek was naar de blanke lak.
Tutorials kan je bij feeerieke, misswobie en vnila vinden. Deze gebruikte ik ook en zijn zeer duidelijk.
http://feeerieke.blogspot.be/2016/04/decal-try-out.html
http://misswobie.blogspot.be/search?q=decal
http://www.vnila.be/2016/04/waterslide-decal-paper-video-tutorial.html
Mijn tips voor de volgende keer: probeer met een niet te grote figuur wanneer je het voor het eerst uitprobeert (hoe groter hoe moeilijker is mijn idee). Laat zeker lang genoeg drogen na het printen en de laag blanke lak en doe desnoods een tweede laag blanke lak? want bij de grote afbeeldingen had het water een klein beetje kleur wanneer ik het op de lamp legde, niet dat je dat ziet maar toch.

Het papier komt van bij: http://www.feeerieke.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten