zaterdag 20 augustus 2016

Bulgursalade met groenten en granaatappel

Opnieuw een gerechtje van Jeroen Meus. Wat maakt die toch lekkere en gevarieerde dingen! Onlangs at ik voor het eerst granaatappel en dat beviel me zo goed dat dit meteen op het boodschappenlijstje geschreven werd. Maar wat moest ik er mee maken en hoe moest ik dat in godsnaam doen. Youtube staat vol met filmpjes over hoe je de pitjes uit een granaatappel krijgt dus dat was makkelijk. En ook onderstaand gerechtje is in no time klaar:
http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/bulgursalade-met-groenten-en-granaatappel
De kerstomaten verving ik door gewone tomaten gezien er een overschot is in de tuin van m'n ouders. Lenteuitjes vergat ik op het boodschappenlijstje dus dat werd vervangen door een gewone niet al te grote ajuin. De koriander liet ik weg want dat eet ik niet zo graag. Ondertussen heb ik het al een tweede keer klaargemaakt en toen was ik de plattekaas voor het sausje vergeten dus dat verving ik door magere yoghurt en was ook lekker! En tot slot gebruikte ik Agave siroop in plaats van honing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten